+48 71 316 17 31 biuro@holografia.com.pl

5 WSKAZÓWEK JAK PRZYGOTOWAĆ LOGO NA HOLOGRAM

5 WSKAZÓWEK JAK PRZYGOTOWAĆ LOGO NA HOLOGRAM #1
  •  19 lutego 2020

Logo na hologramie powinno dobrze się prezentować, a przede wszystkim ważne, aby było czytelne. Musimy zatem zwrócić uwagę na parę kwestii.

Często wybierane przez Klientów hologramy mają bardzo małe rozmiary. Najczęściej są to centymetrowe bądź maksymalnie dwucentymetrowe naklejki. Logotypy, które przy oryginalnym rozmiarze wyglądają bardzo dobrze,  pomniejszone do tak małych rozmiarów, często mocno tracą na jakości przez co stają się mało czytelne. Cienkie linie, czy małe przestrzenie zostają zalewane i na pewno nie jest to pożądany efekt.

Można chyba tylko pomyśleć ile różnych logotypów jest na rynku, zdecydowanie nie da się ich zliczyć. Każde logo jest inne, ale każde niesie ze sobą ogromne zadanie – promocję marki. Czy to prosta geometryczna bryła, czy szczegółowy szkic, każdy detal ma duże znaczenie – ponieważ decyduje o identyfikacji i rozpoznawalności danej firmy.

Poniżej przedstawiamy Państwu 5 porad, jak przygotować swoje logo lub grafikę, aby po wydruku w tak małym rozmiarze wyglądała równie dobrze jak w powiększeniu. Oczywiście nasz dział graficzny dostosuje Państwa logotyp, bądź grafikę bez żadnych dodatkowych kosztów, ale takie sprawdzenie pliku przez Państwa zawsze wpłynie pozytywnie na efekt końcowy. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, chcemy aby efekt końcowy był optymalny, dlatego też odkrywamy jakie kroki czynimy, aby sprostać często najbardziej skomplikowanym logotypom.

Jeszcze na początku chcielibyśmy zwrócić uwagę na jedną istotną kwestię, a mianowicie, że po przygotowaniu Logo, powinno być ono przesłane do nas w wersji wektorowej, czyli w tzw. krzywych, oraz najlepiej zamienione na jeden kolor – czarny. Możliwe rozszerzenia plików wektorowych to:.CDR (Corel Draw), .AI (Adobe Illustrator), .EPS lub .PDF. Logotyp przesłany w wersji rastrowej .JPG lub .PNG, będzie musiał zostać przez nas zmodyfikowany i przerobiony na wektory, czyli trasowany, po czym często mocno traci na jakości, na co już niewiele możemy poradzić.

Wskazówki:

1. Pomniejsz Logo na hologram do rozmiaru docelowego np. 10 mm x 10 mm i wydrukuj na swojej drukarce

5 WSKAZÓWEK JAK PRZYGOTOWAĆ LOGO NA HOLOGRAM #2

Kiedy wydrukujesz swoje logo bez żadnych zmian w rozmiarze 10 mm x 10 mm, zobaczysz jaki efekt uzyskasz. Jakie linie się zalewają, co jest niewidoczne, a co widać bardzo dobrze. Będziesz wtedy mógł określić, czy może warto z niektórych wewnętrznych linii zrezygnować, aby uwypuklić ważne części logo. Jak wyglądają napisy w logotypie, nazwa firmy, hasła promocyjne, jeżeli są nieczytelne w takim rozmiarze, to może warto z nich po prostu zrezygnować, niż na siłę upychać w tak małym rozmiarze. Takiej zmiany logotypu możesz dokonać w każdym programie graficznym z pakietu Adobe lub Corel, ale jeżeli nie posiadasz profesjonalnego programu możesz po prostu użyć Painta czy Microsoft Word. Należy wrzucić plik np. w formacie .jpg na arkusz strony i przeskalować do małego rozmiaru – gotowe  🙂

Oczywiście jeżeli planujesz większy rozmiar hologramu 15 mm x 15 mm lub 20 mm x 20 mm – wtedy logo na hologram wydrukuj w odpowiednio większym rozmiarze.

2.Używaj krótkich zwrotów/słów, które chcesz aby były na hologramie

5 WSKAZÓWEK JAK PRZYGOTOWAĆ LOGO NA HOLOGRAM #3Na hologramie najmniejszym możliwym czytelnym rozmiarem czcionki jest rozmiar 5 pkt. Zdania czy wyrażenia, która są mniejsze od tego rozmiaru, dla wielu osób będą po prostu nieczytelne, i jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że również zostaną zalane. Dlatego na hologramie najlepiej aby znalazł się logotyp z nazwą firmy, często połączone dodatkowo z rokiem, bądź numeracją. Maksymalnie można dodać około 10 znaków alfanumerycznych.

3.Logo niech będzie możliwie największe!

5 WSKAZÓWEK JAK PRZYGOTOWAĆ LOGO NA HOLOGRAM #4W przypadku gdy Twoje logo lub grafika posiada ramkę, bądź jakieś linie zewnętrzne, które nie są bardzo istotne, a Ty zdecydowałeś się na mały hologram – zrezygnuj z nich. Ramka bardzo pomniejsza logotyp i zabiera cenne miejsce na wyeksponowanie tego co najważniejsze. Zastanów się czy można poddać Twoje logo takiej lekkiej i jednocześnie istotnej zmianie. Sami również stosujemy minimum 1 mm marginesu bezpieczeństwa, co przy 1 centymetrowym hologramie daje nam jeszcze mniejsze pole zadruku bo zaledwie 8 mm! Dokładając ramkę pole to jeszcze bardziej się pomniejsza.

Trochę inaczej wygląda sytuacja z większym rozmiarem hologramu, wtedy faktycznie ramka często pasuje idealnie i podkreśla logotyp. Wszystko zależy od rozmiaru i układu logotypu.

4.Wykorzystaj obszar hologramu

5 WSKAZÓWEK JAK PRZYGOTOWAĆ LOGO NA HOLOGRAM #5Jeżeli Twoje logo na hologram jest w orientacji poziomej to znaczy sygnet po lewej stronie, nazwa firmy po prawej, być może optymalnie będzie ułożyć nazwę pod sygnetem. Dobrze jest dostosować wielkości tak, aby część logotypu, która jest bardziej szczegółowa była możliwie największa. Na przykładzie widać jak wygląda pełna nazwa firmy w poziomie (grafika po lewej stronie), a jak prezentuje się w układzie zmienionym, kiedy nazwę daliśmy pod sygnet (grafika po prawej stronie). Od razu widać, który wariant wygląda lepiej. Jeżeli jest taka możliwość używaj również skróconej nazwy firmy, lub pozostań przy samym sygnecie. Rozwiązaniem jest też zamówienie hologramu prostokątnego, którego powierzchnia zostanie lepiej wykorzystana, zapewniając optymalną wielkość logotypu i tym samym jego bardzo dobrą czytelność.

5.Wybierz opcję dodatkowej matrycy holograficznej

5 WSKAZÓWEK JAK PRZYGOTOWAĆ LOGO NA HOLOGRAM #6Zależy Ci na wszystkich szczegółach swojego logo i chcesz, aby było w małym rozmiarze równie dobrze czytelne? Wybierz opcję personalizacji –  dodatkową matrycę holograficzną. Korzystając z tej techniki jesteśmy w stanie wydobyć te wszystkie detale, które przy zwykłym nadruku mogą zostać nieczytelne. Otrzymasz wtedy hologram  z  wysokiej jakości, holograficznym, szczegółowym logotypem, który będzie wtłoczony za pomocą dodatkowej, specjalnie przygotowanej matrycy.

Więcej o sposobach personalizacji i wizualizacje na naszych wzorach holograficznych można zobaczyć tutaj.

Podsumowując, istnieje wiele sposobów, aby logo na hologramie było czytelne nawet przy bardzo małym rozmiarze hologramu. Oczywiście zawsze służymy radą i podpowiadamy najlepsze rozwiązania, i proponujemy alternatywne wersje logo już w trakcie przygotowywania darmowej wizualizacji przed zamówieniem, ale jeżeli sam chciałbyś przygotować logo, to pamiętaj o naszych 5 wskazówkach.

I na koniec jeszcze dodatkowa rada dla osób, które same projektują logotypy – zalecamy, aby już na pierwszym etapie szkiców brać pod uwagę użyteczność i czytelność znaku w możliwie najmniejszym rozmiarze  Dla Klienta będzie to w przyszłości bardzo istotne, kiedy będzie chciał zamówić drobne gadżety reklamowe, czy właśnie hologramy na swój topowy produkt.

I jeszcze parę przykładów hologramów z logo w technice dodatkowej matrycy holograficznej:

5 WSKAZÓWEK JAK PRZYGOTOWAĆ LOGO NA HOLOGRAM #7