Jaki typ hologramu wybrać? Każdy, kto zdecyduje się zabezpieczyć swój produkt lub wyróżnić ten produkt na rynku, używając hologramu, stanie przed tym pytaniem, na które odpowiedź, dla wielu osób, nie zawsze jest prosta, i w zależności od potrzeb, nie zawsze brzmi jednakowo. W tym artykule postaramy się pomóc Państwu odpowiedzieć na to pytanie, przybliżając najważniejsze aspekty, które korzystając z 20 letniego doświadczenia z pracy z klientami zainteresowanymi zakupem hologramów, uznaliśmy za najbardziej istotne w procesie podejmowania tej decyzji.
W poszukiwaniu odpowiedzi na wcześniej zadane pytanie, zdecydowanie pomogą nam odpowiedzi na kilka pytań pomocniczych.
Pierwszym takim pytaniem jest pytanie o nakład hologramów, w jakim docelowo ma być zrealizowane zamówienie. Ilość zamawianych hologramów ma duże znaczenie, ponieważ wraz ze wzrostem nakładu, cena jednostkowa hologramu mocno się obniża, co najczęściej jest bardzo istotne. Nasi klienci często decydują się na wyższy nakład, aby zoptymalizować ostateczną cenę produktu. Ponadto dla wyższych nakładów zaczynają być opłacalne typy hologramów, które dla niskich nakładów cenowo wypadają niekorzystnie.
Idąc tym tropem, również warto sobie odpowiedzieć na pytanie, czy to zamówienie będzie zamówieniem jednorazowym czy będzie się ono pojawiało cyklicznie. Jeżeli będzie się pojawiało okresowo, to ogólny nakład, w określonym czasie, również będzie większy, wtedy warto się zastanowić nad rozwiązaniem optymalnym przy wyższych nakładach.
Przykładowo, dla hologramu o standardowej wielkości 20 x 20 mm, oraz nakładu minimalnego 100 sztuk, optymalnym rozwiązaniem są hologramy numerowane typu Express, lub hologramy typu standard z personalizacją nadrukiem lub demetalizacją laserową czy suchym tłokiem. Natomiast hologramy typu indywidualnego (hologramy z indywidualnym systemem zabezpieczeń) lub nawet, hologramy typu standard z personalizacją logo za pomocą dodatkowej matrycy lub nadruku holograficznego, dla tego samego nakładu okażą się cenowo mniej optymalne. Gdy podwyższymy nakład przykładowo do 2000 lub 5000 sztuk, rozwiązanie z personalizacją z dodatkowej matrycy stanie się również korzystne cenowo, ale hologramy typu indywidualnego nadal będą wiązały się z dużym kosztem.
Idąc dalej, próg opłacalności dla hologramów typu indywidualnego, biorąc pod uwagę jedynie czynnik związany z ilością zamawianych hologramów, to nakłady rzędu od 20 000 sztuk.
Trzecim istotnym pytaniem, które może nam pomóc w wyborze typu hologramów jest pytanie o ich przeznaczenie i funkcję. W zależności od tego czy hologramy mają pełnić, przede wszystkim funkcję marketingową, czyli służyć wyróżnieniu produktu i marki na rynku, czy mają pełnić również, lub przede wszystkim, funkcję zabezpieczającą produkt przed fałszerstwem, wybierzemy inny tym hologramu.
Z uwagi na wysoki poziom zabezpieczenia naszych firmowych, standardowych wzorów holograficznych (w czym jesteśmy na rynku polskim bezkonkurencyjni), to pytanie nie ma tak wielkiego znaczenia w kontekście bezpieczeństwa, ale ma znaczenie również budżetowe. Zwykle na zabezpieczenie produktu przed fałszerstwem, klienci są w stanie przeznaczyć więcej środków niż na cele marketingowe (chociaż czasami doświadczamy również odmiennego stanu rzeczy).
Dlatego w przypadku funkcji wyłącznie marketingowej, przy średnich nakładach hologramów, czyli od kilku do kilkunastu tysięcy sztuk, warto zdecydować się na hologramy typu standard, które będą zwykle tańszą opcją, a i tak, w przypadku gdy zdecydują się Państwo na nasze wzory standardowe, będą to jednocześnie hologramy pełniące bardzo dobrze funkcję zabezpieczającą. Jeżeli natomiast zależy Państwu głównie na bezpieczeństwie produktu, czyli funkcji zabezpieczenia produktu przed fałszerstwem, już przy kilkunastotysięcznych nakładach, warto się zastanowić nad hologramami typu indywidualnego, dla których od początku projektujemy indywidualny system zabezpieczeń.
Oprócz zwrócenia uwagi na dominującą funkcję hologramów, dla wyboru ich typu, będzie miało znaczenie również ich docelowe przeznaczenie, rozumiane w kontekście bardziej szczegółowym. Czyli należy sobie odpowiedzieć na pytanie: do czego i jak hologramy będą używane?
To czy hologramy mają służyć jako plomba zabezpieczająca papierową kopertę z korespondencją, lub zabezpieczać papierowe teczki przed niepowołanym otwarciem, lub służyć jako plomba na urządzeniach elektronicznych o obudowie metalowej lub innych z tworzywa sztucznego, pełnić funkcję marketingową na ładnym opakowaniu produktu, i ładnie z tym opakowaniem współgrać, lub zabezpieczać druk certyfikatu przed jego skopiowaniem, czy będą naklejane jednorazowo czy przechowywane na magazynie i przyklejane doraźnie, czy będą aplikowane ręcznie czy automatycznie, w jakim środowisku będą eksploatowane, czy będą narażone na różne czynniki fizykochemiczne, takie jak wysokie temperatury, ekspozycja UV, dużą wilgotność, tarcie, kontakt z olejami lub benzyną, wszystko to ma znaczenie w przypadku wyboru, jeśli nie zawsze typu hologramu, to często typu jego personalizacji lub rodzaju kleju czy materiału bazowego.
Wszystkich czynników i ich zależności nie sposób w łatwy sposób tutaj poruszyć, dlatego sugerujemy, żeby w kwestii szczegółowego przeznaczenia hologramów, porozmawiać z naszym specjalistą. Można to zrobić podczas składania zapytania ofertowego lub w trakcie kontaktu telefonicznego, do czego bardzo zachęcamy.
Przy wyborze hologramu, istotne jest, aby hologram naklejony na produkt, przyciągał oko, i współgrał z estetyką opakowania lub samego produktu, żeby był spójny z resztą. Aby temu sprostać, często musimy dobrać jego odpowiedni kolor, kształt oraz wielkość. Zwracamy na to uwagę, ponieważ niektóre hologramy dostępne w naszej ofercie występują tylko i wyłącznie w określonym kolorze, kształcie lub w określonej wielkości. Posiadamy również wiele wzorów hologramów, które możemy dostarczyć w praktycznie dowolnym kształcie czy wielkości oraz wybranych kolorach, tak aby hologram posiadał pożądane walory.
Oferujemy bardzo duży zakres rozmiarów hologramów, zaczynając już od 7 x 7 mm! A kończąc na 150 x 150 mm dla hologramów o motywie standardowym. Do wyboru są również różne kształty, najpopularniejszym jest kwadrat, ale prostokąt czy koło również są bardzo często wybierane. Inne kształty możemy wykonać na indywidualne zamówienie, musimy wtedy zamówić odpowiedni wykrojnik, ale nic dla nas nie jest niemożliwe.) Dzięki temu, że cała produkcja znajduje się w naszym zakładzie, mamy każdy etap pracy pod kontrolą.
Zacznę może od wariantu wypadającego cenowo najkorzystniej. Jest to już przez nas wyprodukowany, numerowany, dostępny od ręki, również w naszym sklepie online – Hologram typu Ekspress.
Jest to hologram, który posiada określony kształt kwadratu oraz stałą standardową wielkość równą 20 x 20 mm. Dostępny jest w 5 różnych bazowych kolorach, , także można dostosować go kolorystycznie do swojego produktu. Dodatkowo, każda naklejka posiada unikalny numer seryjny naniesiony techniką demetalizacji laserowej, który odporny jest na czynniki fizykochemiczne takie jak np. tarcie czy alkohol.
Hologram ten można zakupić w naszym sklepie internetowym, lub przez standardowy kontakt za pomocą formularza wyceny.
Plusem tego rozwiązania jest niska cena oraz bardzo krótki czas realizacji (nawet do 24 godzin) przy jednoczesnym wysokim poziomie zabezpieczenia.
Minusem tego typu hologramu jest brak możliwości dodatkowej personalizacji logo oraz niezmienny, określony zakres numeracji dla danej serii.
Kolejnym typem hologramów są hologramy standardowe. Największą ich zaletą jest różnorodna możliwość personalizacji, czyli np. naniesienia dowolnego logo. Poczynając od zwykłego czarnego nadruku, kończąc na dodatkowej matrycy holograficznej i suchym tłoku. Więcej na temat rodzajów personalizacji hologramów mogą Państwo znaleźć w naszym wcześniejszym artykule.
Cenowo również wypada bardzo dobrze, a wybierając trochę większy nakład, można uzyskać, w bardzo dobrej cenie, niepowtarzalny hologram z logotypem swojej firmy, czy dowolnym nadrukiem, charakteryzujący się wysokim stopniem zabezpieczenia. Przy hologramach standardowych bazujemy na własnych wzorach, o wysokim stopniu bezpieczeństwa, regularnie wprowadzając nowe matryce do produkcji. Wszystkie wykonane są z najwyższą starannością i posiadają szereg profesjonalnych zabezpieczeń.
Hologram standardowy jest najczęściej wybieraną opcją przez Klientów. Może profesjonalnie zabezpieczyć produkt i wpasować się w jego estetykę, wyróżniając produkt na rynku.
Plusami hologramów standardowych są: możliwość naniesienia własnego nadruku, optymalny koszt produkcji w zależności od nakładu i personalizacji, mnogość wzorów, kształtów i rozmiarów oraz szybki czas realizacji. Minusem tego typu hologramów jest brak możliwości zastosowania indywidualnych dodatkowych zabezpieczeń w strukturze hologramu.
Od projektu aż po realizację jest to w całości indywidualny produkt. Dobieramy rodzaje zabezpieczeń do preferencji Klienta. Tutaj może się znaleźć praktycznie wszystko, nie ma określonego wzoru, wzorem staje się Państwa wizja i Państwa materiały, które otrzymamy.
Opcja niestety trochę droższa, ale hologram jest niepowtarzalny, w całości nawiązujący do działalności Kontrahenta oraz bardzo profesjonalnie zabezpieczony. Opracowany wzór przechowywany jest w naszym archiwum, także w dowolnym momencie Klient może hologram wznowić i robi to już bez dodatkowych kosztów produkcyjnych. Jest to ogromną zaletą szczególnie dla firm, które planują duże nakłady.
Hologram idealny nie tylko jako zabezpieczenie, ale i pod cele marketingowe i promocje firmy. Tutaj nie ogranicza nas ani kształt ani rozmiar. Plusami tego rozwiązania są: indywidualny projekt, najwyższy poziom zabezpieczeń, najwyższa jakość, możliwość dodatkowej personalizacji, dowolny kształt, wielkość i kolor. Minusem jest wysoka cena produkcji i projektu (dla niskim nakładów; przy wysokich nakładach cena nie odbiega od standardowej) oraz dłuższy czas realizacji (ok. 25 dni roboczych).
Holo Seal 3
Nasz najnowszy produkt, który dopiero wchodzi na rynek. Jest to jednocześnie zabezpieczenie i możliwość ukrycia informacji w kodzie QR. Z uwagi, że na samym hologramie nie jesteśmy wstanie umieścić kodu, ponieważ przez jego mienienie się wieloma kolorami, może nie zostać odczytany przez urządzenia mobilne, poszerzyliśmy hologram o szary pasek, na którym wykonujemy QR kod.
Możemy na części hologramu umieścić dowolną personalizację – np. logotyp firmy, a w kodzie ukryć link do strony internetowej. Możliwości co najmniej tyle i pomysłów Klientów.
Produkt cieszy się wysokim zainteresowaniem. Pomiędzy częścią holograficzną a kodem QR zastosowaliśmy perforację, dzięki czemu hologram może służyć również jako plomba na zabezpieczenie przed otwarciem różnego typu opakowań.
Zaletą tego rozwiązania jest możliwość umieszczenia kodu QR połączonego z hologramem zabezpieczającym, a to wszystko w bardzo dobrej cenie.
Przedstawiliśmy i w skrócie opisaliśmy podstawowe typy hologramów dostępnych w naszej ofercie. Jak widać wybór jest szeroki. Każda opcja jest warta rozważenia. Wierzymy, że każdy znajdzie tutaj rozwiązanie optymalne dla swoich potrzeb. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, w zakładce OFERTA, gdzie znajdą Państwo wszystkie nasze produkty. Jesteśmy otwarci również na indywidualne i innowacyjne projekty.
Mamy nadzieję, że niniejszym artykułem przybliżyliśmy Państwa do odpowiedzi na pytanie: Jaki hologram wybrać? Jeżeli mimo lektury czują się Państwo niepewnie w tym obszarze, serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym działem obsługi klienta, gdzie sprawnie pomożemy w podjęciu właściwej decyzji.